10/4/13

Παραλιακοί πεζόδρομοι Ναυπάκτου: με ή χωρίς "λούπες";

Σήμερα το απόγευμα στο Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίζεται η μελέτη πεζοδρόμησης των παραλιών Γριμπόβου και Ψανής.

Είναι προφανές ότι χρειάζονται πεζόδρομοι στη Ναύπακτο. Έχει αναλυθεί τόσο αυτό το θέμα που ό,τι και να ειπωθεί αποτελεί επανάληψη. Πεζόδρομοι χρειάζονται όχι μόνο στις παραλίες, αλλά και σε άλλα κεντρικά σημεία της πόλης. Ενδεικτικά και επειδή η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης, αναφέρω τον παραλιακό πεζόδρομο από Γρίμποβο (κατάστημα Ζωγράφου) έως Λιμάνι που περιγράφεται στο σχέδιο πόλης του 1937, κάποιες κάθετες οδούς από πλατείες προς τις παραλίες, τον ένα όχθο του Σκα και άλλα που έχουν ειπωθεί πολλές φορές.

Στη μελέτη που ψηφίζεται σήμερα υπάρχει ένα μελανό σημείο, αυτό που ονομάζεται "λούπες". Τι είναι η λούπα όμως; Λούπα είναι αμαξιτή οδός που παρεμβάλλεται στον παραλιακό πεζόδρομο. Ο παραλιακός πεζόδρομος -σύμφωνα με τη μελέτη πάντα- διακόπτεται ανά διαστήματα από αυτοκίνητα. Επομένως δεν μπορεί να μιλάμε για πεζοδρόμηση των παραλιών. Στην πράξη έχουμε κατάτμηση σε εναλλασσόμενα τμήματα πεζόδρομου και αμαξιτής οδού.


Ο λόγος που προβλέπονται αυτές οι "λούπες" είναι να μην κινούνται τα αυτοκίνητα με όπισθεν στις κάθετες οδούς που συνδέουν τον παραλιακό πεζόδρομο με την επόμενη παράλληλη οδό όπου κυκλοφορούν αυτοκίνητα. Λογικό επιχείρημα. Από την άλλη εισάγουν πολλά αρνητικά.

Με τις "λούπες" θα έχουμε κίνηση οχημάτων σε τμήματα των παραλιών όλο το χρόνο, κάτι που μόνο αρνητικό είναι. Ποιο παιδί πχ δεν θα μπει με το ποδήλατό του στο τμήμα που προβλέπεται κίνηση οχημάτων; Πόσο λογικό είναι ο πεζός να περπατά 100 ή 200 μέτρα και στη συνέχεια να κινείται σε οδόστρωμα που προβλέπεται κίνηση οχημάτων; Η ακουστική ρύπανση από την κίνηση οχημάτων δεν λαμβάνεται υπόψη; Με τις "λούπες" στην πράξη καταργείται η πεζοδρόμηση, αφού ο πεζός δεν μπορεί να κινηθεί απρόσκοπτα στον πεζόδρομο. Από την άλλη, ούτε τα αυτοκίνητα μπορούν να κινηθούν.

Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: υπάρχει εναλλακτικός τρόπος ώστε και τα αυτοκίνητα να μην κινούνται με όπισθεν αλλά και να μην κινούνται στις παραλίες διακόπτοντας κάθε τρεις και λίγο τον πεζόδρομο; 

Η απάντηση είναι ναι. Το ναι αυτό δεν είναι ούτε αυθαίρετο ούτε προϊόν σκέψης κάποιου ημιμαθούς φωστήρα που το παίζει έξυπνος. Είναι πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ναυπακτίας. Η λύση αυτή φαίνεται στην παρακάτω εικόνα, η οποία προέρχεται από σχετική μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας που έγινε τον Μάρτιο του 2013.

Η πρόβλεψη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου που αντικαθιστά τις "λούπες".
Κάντε κλικ για μεγέθυνση.

Η πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας όπως βλέπουμε και στο σχήμα, προβλέπει την αναστροφή στο τέλος των καθέτων προς τον παραλιακό πεζόδρομο οδών. Με τον τρόπο αυτό και οι λούπες αποφεύγονται -άρα και η κατάτμηση του πεζοδρόμου- και, δεν χρειάζεται τα αυτοκίνητα να κινούνται με όπισθεν.

Κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητη η υιοθέτηση αυτής της πρόβλεψης της Τεχνικής Υπηρεσίας και η κατάργηση της "λούπας", ώστε να μην έχουμε αυτοκίνητα να μπλέκονται με πεζούς στους παραλιακούς πεζόδρομους. Αλλιώς ακυρώνεται στην πράξη η παραλιακή πεζοδρόμηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: