Δίνονται κίνητρα για την αγορά καινούργιων ΙΧ αυτοκινήτων, εν μέσω κρίσης και διαδικασίας πτώχευσης των πολλών. Άντε πάλι στο ίδιο έργο πρωταγωνιστές: από πότε στην Ελλάδα, μια χώρα με άθλια οικονομικά, με μηδενικές εξαγωγές και χωρίς αυτοκινητοβιομηχανία, έγινε "λογικό" να αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε 7-8 χρόνια και κάθε 100.000 χιλιόμετρα;
Ποιων τα αυτοκίνητα προσπαθούν να αποσύρουν μαζικά ώστε να πάρουν καινούργια, σχεδόν αποκλειστικά με υψηλότοκα δάνεια; Μα αυτών που υπόκεινται σε μειώσεις μισθών και σε απολύσεις! Σε αυτούς που δεν ξέρουν αν αύριο θα έχουν δουλειά. Σε αυτούς που κανονικά θα έπρεπε να τους λένε να μετρήσουν προσεκτικά πόσους μήνες θα κρατήσει το "μαξιλάρι" που έχουν φτιάξει στην τράπεζα για να δουν πόσους μήνες αντέχουν χωρίς δουλειά. Την ώρα που οι τράπεζες δεν έχουν τι να κάνουν με τα αυτοκίνητα που κατάσχουν κάθε μήνα επειδή δεν εξυπηρετούνται τα δάνεια, καλούνται οι πολλοί να αλλάξουν αυτοκίνητο.
Σε αυτούς που σήμερα δίνουμε κίνητρα να αγοράσουν ΙΧ, τι θα πούμε όταν σε ένα χρόνο θα τους το πάρει πίσω η τράπεζα επειδή μείνανε άνεργοι και δεν έχουν να πληρώσουν τη μηνιαία δόση των 250€, ας προσέχατε; Πόσο σωστό είναι να ποντάρεις στην δικαιολογημένη και ισχυρή επιθυμία του καθενός για ένα αξιοπρεπές καινούργιο αυτοκίνητο;
Κατανοώ ότι ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων πέφτει σε ύφεση με ρυθμούς ταχύτερους από την υπόλοιπη αγορά. Καταλαβαίνω ότι στον κλάδο έχουν χαθεί 13.000 θέσεις εργασίας. Γνωρίζω ότι το κράτος χάνει έσοδα αφού δεν ταξινομούνται καινούργια αυτοκίνητα. Άλλωστε κλάδος "πολυτελείας είναι, σε καιρό κρίσης θα πληγεί περισσότερο. Από την άλλη όμως γνωρίζω ότι τα παλιότερα αυτοκίνητα χρειάζονται περισσότερη συντήρηση, οπότε ό,τι χάνεται από την εμπορία κερδίζεται στο συνεργείο. Μάλιστα στην επισκευή υπάρχει και εγχώρια προστιθέμενη αξία αφού πληρώνεται η ώρα που δουλεύει ο μάστορας. Στην πώληση αντίθετα ο έμπορος κρατάει ένα μικρό ποσοστό και τα υπόλοιπα πάνε στον κατασκευαστή.
Θέλεις να τονώσεις την αγορά αυτοκινήτου και κατά συνέπεια τα κρατικά έσοδα; Κάντο με τρόπο που δεν θα αφαιμάξει τα νοικοκυριά, που θα κρατήσει το χρήμα στη χώρα και, θα κάνει τα υφιστάμενα οχήματα πιο ασφαλή και οικολογικά. Τόνωσε την αγορά της συντήρησης με κίνητρα. Όπως μειώνεις το τέλος ταξινόμησης, μείωσε τον ΦΠΑ και δώσε φοροαπαλλαγές σε εργασίες και υλικά που αφορούν ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα, φανοποιείο και καυσαέρια. Θέλεις να προστατέψεις το περιβάλλον; Δώσε κίνητρα για την αντικατάσταση παλιών καταλυτών και για την εγκατάσταση συστημάτων υγραεριοκίνησης σε βενζινοκίνητα ΙΧ. Δώσε κίνητρα ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση σε αντικείμενα που μένει περισσότερο χρήμα στη χώρα σου: τις εργασίες επισκευών. Αλλιώς το μόνο που καταφέρνεις είναι να ενισχύσεις τις εξαγωγές της Γερμανίας και της Γαλλίας, σε μια εποχή μάλιστα που το έχουν ιδιαίτερη ανάγκη και που το εμπορικό σου ισοζύγιο δεν είναι και για πολλά-πολλά.
Όπως έχω εξηγήσει και παλιότερα, οι μειωμένες εκπομπές ρύπων που εμφανίζουν τα καινούργια αυτοκίνητα έναντι των παλιών αποτελούν άλλοθι που στοχεύει στην περιβαλλοντική ευαισθησία που εσχάτως έχει καλλιεργηθεί. Για να είναι ένα αυτοκίνητο περιβαλλοντικά φιλικό, πρέπει να "αποσβέσει" τη μόλυνση που προκάλεσε η κατασκευή του. Όσο περισσότερο μένει στο δρόμο, τόσο πιο μεγάλη είναι η συγκεκριμένη απόσβεση.
Στόχος της απόσυρσης είναι η αύξηση των δημοσίων εσόδων και η ικανοποίηση όσων ασχολούνται στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων, τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες. Το χρήμα που φεύγει όμως προς ξένες οικονομίες καθώς και η αύξηση του δανεισμού των νοικοκυριών κατά τη γνώμη μου "ακυρώνουν" τα συν της απόσυρσης. Δεν είναι καιροί για τέτοια...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου