6/3/10

Skoda Oktavia 5 RS

Πήγα σήμερα στο Μεσολόγγι, λόγω της επίσκεψης του Χρυσοχοΐδη. Πρώτος του σταθμός η Νομαρχία. Κάποια στιγμή παρατηρούσα τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Είναι γνωστό ότι έχω "καψούλι" με τα 4τροχα. Πάντα μου άρεσαν τα γρήγορα αλλά όχι μεγάλου όγκου αυτοκίνητα, ακριβά ή φτηνά. Μου αρέσουν όλα τα αυτοκίνητα αυτού του είδους.

Mια BMW M3 είναι φτιαγμένη για να στρίβει τέζα, όχι για να παρκάρει στα μπουζούκια!
Αν είχα τα λεφτά το αγόραζα αύριο το πρωί...


  • Λατρεύω τις εξωτικές Porsche, Ferrari & Maserati. Όταν τα βλέπω πίσω μου κάνω δεξιά για να απολαύσω τα γκάζια τους καθώς με περνάνε. Όταν τα πετυχαίνω παρκαρισμένα χαζεύω σα μικρό παιδί. Αν αξιωθώ να τις οδηγήσω θα λέω ιστορίες στα εγγόνια μου.
  • Λατρεύω το ίδιο τις πιο "γήινες" κατασκευές όπως είναι οι BMW M3 και 33oi, το Nissan 350Z, τα φτερουγάτα Subaru Impreza WRX/C, τις Lancia Delta Integrale που θυμάμαι ως έφηβος. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις φορές που μια πολύ καλή μου φίλη μου δάνεισε ένα απίστευτο VW Corrado G60 κόκκινο με 160 αλογάκια με απίστευτα κρατήματα, που πάταγε σε κάτι ταπεινά λαστιχάκια διάστασης 185 σε 15άρες ζάντες.
    160 άλογα μόλις το VW Corrado G60, αλλά killer στα πατήματα



  • Λατρεύω το ίδιο δυνατά τα πιο ταπεινά αλλά πανίσχυρα αυτοκίνητα όπως το Skoda Octavia που με τις μοτερούκλες του VG Group που αφήνουν πίσω κάτι τάχα μου "πολυτελή" αμαξάκια που στοιχίζουν τα διπλά λεφτά. Όπως επίσης το "ταπεινό" Golf GTi, αν και καίει μόνο "κατοστάρα" βενζίνη. Πάντα ήθελα το φτηνό Peugeot 106 Rallye με τα 120 αλογάκια του που στρίβει τρένο αν ξέρεις. Και ένα μεταχειρισμένο Mazda MX-5 αποτελεί στόχο μου, αν δεν φτιάξω από την αρχή ένα Fiat Χ1/9.
Fiat X1/9: όταν μεγαλώσω θα βρω ένα και θα το φτιάξω χαρτί!
  • Υπάρχουν τέλος και τα έξυπνα μικρομεσαία: 90 πάνω κάτω αλογάκια, μικρό μέγεθος, πολύ ευελιξία στις στροφές και καλή οδική συμπεριφορά λόγω μικρού βάρους. Βλέπε Nissan Micra, Fiat Punto, Citroen C3, Peugeot 206/207, Toyota Yaris κλπ. Σβέλτα με καλά κρατήματα όλα τους.

Το τι οδηγώ ο ίδιος είναι άλλη κουβέντα. Δυστυχώς δεν έχω πιάσει τα επίπεδα που θέλω, όλο με ήπιες καταστάσεις μπλέκω. Αυτό πρέπει να το κοιτάξω, δεν μπορώ να καταλάβω πως καταπιέζω τα θέλω μου τόσο όταν αγοράζω αυτοκίνητο. Από την άλλη ίσως φταίει και το σύνδρομο του ενημερωμένου καταναλωτή που πάντα είναι ανικανοποίητος, δεν ξέρω. Μοναδική εξαίρεση ένα Renault Clio S 80 ίππων, το πρώτο μου αυτοκίνητο που αγόρασα μεταχειρισμένο σε ηλικία 29 ετών. 80 άλογα μόνο, αλλά ατελείωτα κρατήματα στις στροφές. Τελική μόλις 160 χλμ/ώρα, αλλά στις στροφές πάταγε πολύ πιο δυνατά και ακριβά τέρατα. Ούτε ABS ούτε αερόσακο, αλλά γινόσουν ένα με αυτή την ταπεινότατη κατασκευή. Δυστυχώς "χωρίσαμε" σε μια βρεγμένη στροφή του Διστόμου ανήμερα 25ης Μαρτίου, χωρίς ευτυχώς να μείνουν τα δικά μου κόκαλά ή της αγαπημένης μου μαζί του εκεί πάνω. Από τότε δεν άφησα ποτέ ξανά το γκάζι στα μισά μιας στροφής, όσο και αν φοβάμαι επειδή μπήκα άτσαλα:)

Renault Clio S: ίδιο ήταν αυτό που τσάκισα στο Δίστομο, χωρίς τις σχάρες εννοείται!


Τα καλά (δηλαδή γρήγορα ή σβέλτα και όχι ογκώδη) αυτοκίνητα είναι η αδυναμία μου, ανεξάρτητα από το κόστος τους. Υποφέρω βέβαια όταν τα βλέπω σε λάθος χέρια που δεν τα πάνε όπως πρέπει, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.


Από την άλλη μισώ τα αυτοκίνητα επίδειξης που στο δρόμο προσφέρουν μόνο καυσαέρια.
  • Η Cayenne είναι το αυτοκίνητο που μάλλον μισώ περισσότερο απ' όλα. Κρίμα τα γκάζια που κουβαλάει η απίστευτα βαριά και ογκώδης γκαρσονιέρα με ρόδες. Μαζί με BMW X3/5 & Audi Q5/7 εννοείται. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, το Audi Q7 το αντιπαθώ ακόμα περισσότερο.
  • Κάτι Kia Sportage/Mitsubishi Pajero/RAV/Cherokee κλπ που ούτε γκάζια έχουν ούτε πάνε στο χώμα γιατί κυκλοφορούν, δεν έχω καταλάβει. Θέλεις τζίπ; Πάρε ένα Jimny που πάει παντού. Αν έχεις λεφτά πάρε ένα Toyota Land Cruiser να γυρίσεις τη γη δύο φορές.
  • Εκείνα τα υβριδικά Lexus που καίνε μόνο βενζίνη μόλις ακουμπήσεις το πετάλ του γκαζιού με ξενερώνουν, πολύ δήθεν. Άσε το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα, απαράδεκτο. Μπήκα σε ένα -όχι πολιτικού ε!- και δεν το πίστευα πόσο ακουγόταν στα πίσω καθίσματα!
  • Εκείνα τα Audi A6 και οι Mercedes E τι προσφέρουν δεν έχω καταλάβει εκτός από το να συμπληρώνουν το κύρος του ιδιοκτήτη τους.
  • Τα Smart τι προσφέρουν άραγε εκτός από το εξωφρενικό κόστος κτήσης τους και την άρνηση για ανανέωση;

Έχοντας πει αυτά, ας γυρίσουμε στο προαύλιο της Νομαρχίας.

Σκάει μύτη ο υπουργός. Μαζί του παρκάρει ένας Δήμαρχος και δύο ντόπιοι "παράγοντες". Ο πρώτος με Skoda Octavia 5 RS, αφού πλέον αυτό είναι το αυτοκίνητο των υπουργών μιας και μπήκε τέλος στις Lexus τα Audi και τις Mercedes. Κόστος κάτω από 30.000€. Ο δεύτερος με κρατική μαύρη Mercedes και δε συμμαζεύεται. Οι δύο παράγοντες σκάσανε με τζιπούρες, Cayenne ο ένας και Audi Q7 ο άλλος, ιδιωτικά.

Octavia 5 με πολλά γκάζια.
Δικαίως έγινε υπουργικό όχημα, θα το διάλεγα και για τον εαυτό μου ως best value for money.



Με βάση τα παραπάνω από τα παρκαρισμένα θα διάλεγα το Octavia 5 ανεξάρτητα από κόστος. Άσε που ως φορολογούμενος η συγκεκριμένη επιλογή μου στοιχίζει και πολύ λιγότερο.



ΥΓ: Επειδή ξέρω ότι θα μου την πείτε για τα "μέτρα", δείτε το προηγούμενο post. Θα ακολουθήσει και επόμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: