3/3/11

Πεζόδρομος Ψανής Γριμπόβου

Με αφορμή τις εκδηλώσεις της Τσικνοπέμπτης, έκλεισε ο "κάτω" δρόμος (Τζαβέλλα) και έγινε διπλής κυκλοφορίας ο "πάνω" δρόμος.


Για 2 ώρες η Τζαβέλλα έγινε πεζόδρομος και η Αθηνών μετατράπηκε σε... Αχαρνών.



Η Αθηνών είναι ένας στενός δρόμος που με δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, απλά δεν λειτουργεί
. Καταργείται ο ποδηλατόδρομος, αποκλείεται η στάση και στάθμευση οπότε ακυρώνεται η ελεγχόμενη στάθμευση, ενώ η τροφοδοσία των καταστημάτων απλά πρέπει να γίνεται αποκλειστικά με... ελικόπτερο. Το να διασχίσεις ως πεζός το δρόμο για να περάσεις απέναντι είναι απλά επικίνδυνο. Ταυτόχρονα η ρύθμιση αυτή δεσμεύει τροχονόμους οι οποίοι πρέπει να ρυθμίσουν κομβικά σημεία όπως η στροφή στο λιμάνι και τον κόμβο Αθηνών-Ψαρρού. Εννοείται ότι για μια δύο φορές το χρόνο αυτή η αναστάτωση είναι αμελητέα.


Αν αυτή η ρύθμιση εφαρμοστεί διαρκώς ή για μεγάλα διαστήματα τότε μακροπρόθεσμα τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά.
Η Αθηνών έτσι γίνεται δρόμος με πολύ βαρύ κυκλοφοριακό φορτίο. Τα εμπορικά καταστήματα δεν θα μπορούν να τροφοδοτηθούν. Οι πεζοί θα αποφεύγουν το δρόμο γιατί δεν θα μπορούν να τον διασχίσουν. Καταργούνται οι περισσότερες θέσεις στάθμευσης χωρίς να αντικαθίστανται με άλλες. Καταργείται ο ποδηλατόδρομος. Τα ακίνητα απαξιώνονται, αφού ο δρόμος πλέον δεν θα είναι φιλικός προς τους πεζούς και τους εποχούμενους με αποτέλεσμα να μετακινηθούν τα καταστήματα σε χώρους πιο εμπορικούς.


Αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι η Ναύπακτος δεν έχει ανάγκη από πεζόδρομους
, το αντίθετο ισχύει. Εναλλακτικά, θα μπορούσε η πόλη να δει ξανά τη μελέτη που αφορά τη δημιουργία παραλιακού πεζοδρόμου από το Γρίμποβο (κατάστημα Ζωγράφου) μέχρι το λιμάνι. Πεζόδρομος που προβλέπεται από το σχέδιο πόλης του 1937 και για τον οποίο υπάρχουν δεσμευμένοι χώροι. Μέχρι σήμερα δεν έχει δυστυχώς υλοποιηθεί.


Ο παραλιακός πεζόδρομος θα ήταν η φυσική συνέχεια των δύο παραλιακών οδών
που μετά από την κατασκευή πεζοδρομίων είναι προσβάσιμες στους πεζούς - όταν δεν παρκάρουμε πάνω στα πεζοδρόμια εννοείται. Θα επέτρεπε την απρόσκοπτη κίνηση από τη Βαριά μέχρι το Σκα, επί της παραλίας.


Με τη λύση του παραλιακού πεζόδρομου επιτυγχάνεται ο στόχος ενός μεγάλου και λειτουργικού πεζόδρομου
που θα ενώνει τις άκρες της πόλης, χωρίς να προκαλούνται αρνητικές συνέπειες στην κυκλοφορία, το εμπόριο και τα ακίνητα. Αν λοιπόν πρόκειται η πόλη να αποκτήσει επιτέλους ένα τέτοιο στολίδι, ας επιλεγεί μια λύση λειτουργική και που δεν προκαλεί παράπλευρες απώλειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: