Το 2009 ξεκίνησε στο Googleplex, στο περίφημο campus της Google, το project Oxygen. Αντικείμενό του δεν ήταν ένα από τα γνωστά θέματα που καταπιάνεται η Google, αλλά η πρόθεσή του να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να προκύψουν καλοί managers. Όπως και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, έτσι και στην Google είχαν παρατηρήσει ότι όσο πιο ικανός ήταν ο επικεφαλής μιας ομάδας εργασίας, τόσο πιο αποδοτική ήταν αυτή και τόσο πιο ικανοποιημένα τα μέλη της. Στη Google δε, όπως και σε άλλες τεχνολογικές εταιρείες είχαν ένα ακόμη πρόβλημα: είχαν εξαιρετικούς μηχανικούς που ήξεραν να γράφουν κώδικα, αλλά δεν είχαν ιδέα από τη διαχείριση του προσωπικού. Στο πλαίσιο λοιπόν του Project Oxygen, οι στατιστικολόγοι συγκέντρωσαν περισσότερες από 10.000 παρατηρήσεις σχετικά με τους managers και περισσότερες από 100 μεταβλητές. Στη συνέχεια κωδικοποίησαν τα στοιχεία με στόχο να εντοπίσουν συγκεκριμένα πρότυπα. Όταν ολοκληρώθηκε αυτό, προχώρησαν σε συνεντεύξεις με managers με στόχο να συγκεντρώσουν περισσότερα δεδομένα τα οποία θα επιβεβαίωναν ή θα απέρριπταν τα πρότυπα που σχηματίστηκαν. Τα αποτελέσματα αυτά κωδικοποιήθηκαν και συνδυάστηκαν προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα. Τα συμπεράσματα αυτά μεταφέρθηκαν στους managers και εντάχθηκαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα της GoogleΣτο πλαίσιο αυτό προέκυψε ένας χρήσιμος οδηγός για το πώς συμπεριφέρονται οι επιτυχημένοι managers, αλλά και κάποια συνηθισμένα λάθη. Οι καλές πρακτικές είναι ταξινομημένες από την πιο σημαντική ως την λιγότερο σημαντική.
Oι οκτώ πρακτικές των επιτυχημένων managers…
1. Να είστε καλός ηγέτης
- Παρέχετε συγκεκριμένη και εποικοδομητική κριτική, εξισορροπείτε τα αρνητικά και τα θετικά στοιχεία
- Να έχετε τακτικές πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις, έτσι ώστε να κατανοήσετε το χαρακτήρα των ανθρώπων σας
2. Να ενισχύετε την έννοια της ομάδας και να μην κάνετε μικρο-πολιτική
- Να δίνετε ελευθερία στους εργαζόμενούς σας, όντας πάντα διαθέσιμοι για συμβουλές
- Να παρέχετε ευελιξία τόσο όσον αφορά τη σύνθεση της ομάδας όσο και τα χρονικά όρια των έργων, έτσι ώστε να τους βοηθάτε να αντιμετωπίζουν δύσκολα προβλήματα
3. Να εκφράζετε το ενδιαφέρον σας για την επιτυχία και την ευημερία των εργαζομένων
- Να γνωρίζετε τους εργαζόμενούς σας σαν ανθρώπους, με ζωές εκτός εργασίας
- Να κάνετε τους νεοφερμένους να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι, διευκολύνοντας τη μετάβασή τους στο νέο περιβάλλον
4. Να είστε παραγωγικοί και προσανατολισμένοι στα αποτελέσματα
- Εστιάστε σε αυτό που θέλετε να πετύχει η ομάδα και τον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι μπορούν να βοηθήσουν
- Βοηθήστε την ομάδα να θέσει προτεραιότητες και πάρτε αποφάσεις για να αποφύγετε τυχόν εμπόδια
5. Να είστε επικοινωνιακοί και να ακούτε την ομάδα σας
- Η επικοινωνία είναι αμφίδρομη: να ακούτε και να μοιράζεστε
- Διοργανώνετε συναντήσεις με την συμμετοχή όλων και να είστε ξεκάθαροι σχετικά με τους στόχους της ομάδας
- Να ενθαρρύνετε τον ανοικτό διάλογο και να ακούτε τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες των υπαλλήλων σας
6. Βοηθήστε τους εργαζόμενούς σας με την εξέλιξη της καριέρας τους
7. Να έχετε ένα ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική για την ομάδα
- Ακόμη και σε περιόδους αναστάτωσης, κρατήστε την ομάδα εστιασμένη στους στόχους και την στρατηγική
- Εμπλέξτε την ομάδα στην ανάθεση και εξέλιξη του οράματος, των στόχων και της προόδου της ομάδας
8. Να έχετε βασικές τεχνικές δεξιότητες, έτσι ώστε να μπορείτε να συμβουλεύετε την ομάδα
- Σηκώστε τα μανίκια και δουλέψτε μαζί με την ομάδα, αν χρειαστεί
- Κατανοήστε τις ειδικές προκλήσεις της δουλειάς
… και οι τρεις παγίδες
1. Προβλήματα μετάβασης σε επικεφαλή ομάδας
- Εργαζόμενοι που είναι εξαιρετικά αποδοτικοί όταν είναι μόνοι τους, συχνά προάγονται σε managers χωρίς να έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες να ηγηθούν
- Εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται από άλλη εταιρεία συχνά δεν κατανοούν τις ειδικές συνθήκες της επιχείρησης
2. Έλλειψη σταθερής προσέγγισης στη διαχείριση της απόδοσης και την εξέλιξη της καριέρας
- Δεν βοηθάτε τους εργαζόμενους να κατανοήσουν τι θέλει η επιχείρηση
- Δεν διαχειρίζεστε τους εργαζόμενους με τρόπο ώστε να μπορούν να αναπτυχθούν
- Δεν είστε προορατικοί: περιμένετε τους εργαζόμενους να έρθουν σε σας
3. Ξοδεύετε πολύ λίγο χρόνο στη διαχείριση και επικοινωνία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου