18/1/08

Ο δρόμος για τη Ναύπακτο είναι σπαρμένος με νεκρούς

Έχουν βαλθεί να μας πείσουν ότι είμαστε οι χειρότεροι οδηγοί του κόσμου. Ότι δεν διαθέτουμε ένστικτο αυτοσυντήρησης. Ότι μας λείπει η επιθυμία για ζωή. Ότι στο δρόμο λειτουργούμε περίπου σαν ισλαμιστές βομβιστές, χωρίς αύριο.

Ποινικοποιούν την προσπέραση. Δαιμονοποιούν την υπέρβαση σουρεαλιστικών ορίων ταχύτητας. Απαγορεύουν τη μετακίνηση φορτηγών τα Σαββατοκύριακα. "Γράφουν" μόνο για υπέρβαση ταχύτητας την οποία ονομάζουν "υπερβολική". Την ίδια ώρα που στη Γερμανία το μεγαλύτερο μέρος των δρόμων δε έχει καν όριο ταχύτητας, στην Ελλαδα "η ταχύτητα σκοτώνει".

Με λίγα λόγια, με αστεία επιχειρήματα μας πείθουν ότι για κάθε νεκρό στην άσφαλτο, υπεύθυνος είναι ο ίδιος ή ο απέναντι.

Και ο δρόμος; Δεν έχει καμία σχέση ο δρόμος;
"Μην τρέχεις, αφού τρέχεις καλά να πάθεις, τι περιμένεις;"...
"Άμα προσέχει ο οδηγός"...
"Δεν έχουμε οδηγική παιδεία. Ξέρεις πως γράφουν στη Γερμανία άμα παρκάρεις σε στάση λεωφορείου;"...

"Αυτός είναι ο δρόμος, δεν τον ξέρεις;"...
"Δεν τους βλέπεις πως τρέχουν; Δεν διάβασες πόσες κλήσεις έδωσε η τροχαία;"...
"Όλοι πίνουν και οδηγάνε"...
"Φονιάδες οι νταλικέρηδες, να σου πω εγώ τότε που με έκλεισε ένας σε μια στροφή στο Κιάτο"...

"Έχεις δει τι σφήνες κάνουν οι μηχανόβιοι;"...


Αν όμως σκεφτείς λίγο και αναλύσεις μερικά στοιχεία, καταλαβαίνεις ότι για μια ακόμη φορά έχει πλασθεί ένας μύθος.

Δεν θα βαλθώ να αποδείξω ότι η Κορίνθου Πατρών -που χρησιμοποιούμε πάρα πολύ εμείς οι Ναυπάκτιοι- είναι δρόμος θανατηφόρος. Με κακοτεχνίες, ανάποδες κλήσεις, στενός, με μεταβλητό πλάτος οδοστρώματος σε τυφλές στροφές, χωρίς διαχωριστική νησίδα, με άσφαλτο γυαλί... Η Κορίνθου-Πατρών είναι δρόμος βγαλμένος από φλιπεράκι, κατάλληλος μόνο για Playstation... Αυτά είναι προφανή.

Άλλο θέλω να πω. Δείτε την παρακάτω απεικόνιση μιας στατιστικής:




http://www.e-tipos.com/multimedia_popup?id=598/Ινστιτούτο Οδικής ασφάλειας "Π. Μυλωνάς"

Στον παραπάνω χάρτη βλέπουμε τους νεκρούς σε κάθε σημείο της οδού Κόρινθος-Πάτρα. Σημείο 10, 31 νεκροί, σημείο 1 και 4, 11 νεκροί, σημείο 5, 1ο νεκροί.

Και προκύπτει η απορία: όλα τα κακά στοιχεία του χαρακτήρα μας σε τρία τέσσερα σημεία εκδηλώνονται; Από τα 220 χιλιόμετρα της διαδρομής Πάτρα-Αθήνα, επιλεκτικά στα 35 από αυτό μάς βγαίνει ο ατρόμητος, αυτοκτονικός γκαζάκιας ελληνάρας που ορμάει στο απέναντι αυτοκίνητο χωρίς αύριο; Μόνο στα 6 αυτά σημεία αναπτύσσουμε "υπερβολική" ταχύτητα και "δεν έχουμε οδική παιδεία"; Γιατί δεν σκοτωνόμαστε και στα υπόλοιπα σημεία με την ίδια συχνότητα; Γιατί αυτή η ανομοιόμορφη κατανομή θανατηφόρων τροχαίων; Σε 15 μέρες (από την αρχή του έτους) έχουμε 10 νεκρούς, οι περισσότεροι στο Κιάτο.

Δεν πρόκειται για κάποιο μεταφυσικό τρίγωνο των Βερμούδων, ούτε ανοίγει εκεί η όρεξη του "Μολώχ της ασφάλτου" στο Ξυλόκαστρο, το Δερβένι και το Κιάτο. Τα σημεία αυτά είναι απλά δολοφονικά λόγω κακής σχεδίασης και υλοποίησης.

Είναι προφανές ότι στα σημεία αυτά ο δρόμος έχει παγίδες, σα να έχει σχεδιαστεί ειδικά ως οδηγική δοκιμασία και όχι με στόχο την οδική ασφάλεια. Ας αφήσει λοιπόν του λαϊκισμούς το ΠΕΧΩΔΕ και η Τροχαία πέρι αποκλειστικής ευθύνης των οδηγών. Αλλού φταίνε όντως οι οδηγοί. Στην Κορίνθου Πατρων όμως, οι παγίδες της οδού είναι που σκοτώνουν. Ο δρόμος είναι αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ, αυτό επομένως ευθύνεται για αυτούς τους νεκρούς στα σημεία-παγίδες.

Ο δρόμος, έστω και στα σημεία αυτά μόνο, πρέπει να διορθωθεί άμεσα. Αλλιώς θα έχουμε νεκρούς κάθε μέρα. Νεκρούς που μεταξύ τους κάποιοι είναι Ναυπάκτιοι και κάποιοι που κινούνται από και προς τη Ναύπακτο.

Αυτές τις μέρες φορείς της βόρειας Πελοποννήσου (Νομαρχίες, Δήμοι, επαγγεματικά σωματεία κα) διοργανώνουν κινητοποιήσεις προκειμένου να κάνει κάτι το ΥΠΕΧΩΔΕ.



  • Είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι επισκέπτες της Ναυπάκτου περνάνε από τα ναρκοθετημένα σημεία.

  • Είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι Ναυπάκτιοι χρησιμοποιούμε το δρόμο αρκετά συχνά, αφού η Αθήνα είναι "δίπλα" μετά την κατασκευή της γέφυρας.

  • Είναι δεδομένο ότι η ανάπτυξη της Ναυπάκτου βασίζεται σε αυτή την οδό.

  • Είναι δεδομένο ότι η ζωή πολλών Ναυπάκτιων κινδυνεύει καθημερινά σε αυτή την οδό.

Μήπως πρέπει ο Δήμος Ναυπάκτου και η Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις των φορέων της βόρειας Πελοποννήσου; Η εθνική οδός μας αφορά όσο και τους "κάτω από το αυλάκι". Δεν πρέπει να ενώσουμε τη φωνή μας με τους άλλους χρήστες της ΠΑΘΕ;

Γιατί σιωπούμε;

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αν και πιστεύω ότι το μεγαλύτερο μερίδιο των ευθυνών για τα πολλά ατυχήματα το φέρουμε εμείς - γιατί ενώ βλέπουμε την κατάσταση στους εθνικούς δρόμους, κάνουμε του κεφαλιού μας - πρέπει να αντιδράσουμε σε αυτή την κατάσταση. Οι ελληνικοί δρόμοι είναι σε απαράδεκτη κατάσταση. Όλοι το βλέπουμε και όλοι θέλουμε να αντιδράσουμε. Το θέμα είναι πως θα συσπειρωθούμε.

υ.γ. δεν είναι όμως καλύτερη η λογική της αναδοχής των δημοσίων έργων από κατασκευαστηκές εταιρίες, γιατί "μόνο έτσι μπορούν να γίνουν". Άλλο ένα θέμα στο οποίο πρέπει να αντιδράσουμε. Δεν με ενδιαφέρει αν η Αθήνα είναι "δίπλα" όταν δεν μπορώ να πάω!